Welcome in Antigua! - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Isabella Susan - WaarBenJij.nu Welcome in Antigua! - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Isabella Susan - WaarBenJij.nu

Welcome in Antigua!

Door: Isabella

Blijf op de hoogte en volg Isabella

03 Oktober 2013 | Antigua, Antigua

Lieve lezers,

Ook ik heb besloten een reisverslag van mijn stage in Antigua bij te houden. Hier kunnen jullie de komende maanden lezen hoe ik mijn stage en alle andere dingen hier ervaar. Veel leesplezier!

Eindelijk.. Ik had ook een stage geregeld! Na weken, misschien wel maanden wachten (deels Eigen schuld, ok) en al mijn vriendjes en vriendinnetjes op stage zien gaan, kon ik ook mijn koffers pakken en gaan. Letterlijk ; Tijdens een ALV op donderdag werd ik aangenomen voor een stage in Antigua, en dinsdagmiddag zat ik in het vliegtuig naar Londen, waar ik de volgende dag door zou vliegen naar Antigua. Het duurde allemaal wel lang.. maar ging toch heel erg snel. Iets wat ik dagelijks meemaak; een combinatie van langdradigheid tot alles ineens snel snel snel moet gebeuren. Meer uitleg volgt.

Na een paar chille laatste dagen in Scheveningen en Bussum was het tijd om te gaan. Ik zal jullie niet vervelen met de vliegreis; heel typisch allemaal, beetje emotioneel maar vooral ook heel erg "excited" voor het komende halfjaar.

Eenmaal geland in Antigua wist ik het al meteen; dit is de goodlife hier, chille mensen, alles laidback en vooral heel veel relaxen. Zonnetje scheen, in tegenstelling tot het noodweer in NL de dag dat ik ging reizen, en ik werd al vriendelijk opgewacht door een Sandals representative. Sandals is trouwens het hotel waar ik voor werk; een "couples only" hotel, de naam zegt het al, alleen couples allowed, geen gillende kindjes dus. Gigantisch, MEGA mooi en vooral heel erg veel blije mensen.

Gelukkig ben ik ook niet de enige stagiare hier. We wonen in totaal met 15 stagiares, waar Maurice er 1 van is, een maatje van thuis. Heel fijn, want ik ben als laatste stagiare gekomen hier, en de toch wel hechte groep was al gevormd, dus de eerste paar dagen waren best wel een klein beetje ongemakkelijk. Gelukkig hou ik helemaal niet van ongemakkelijkheid en heb ik zo wel eens mn praatje klaar dus binnen een week had ik het idee dat ik deze mensen al jaren ken.

De eerste dag ben ik gelijk naar het strand gegaan, met Laura een engelse, en Simone een nederlands meisje, en gechilld. De zee is hier best wel een beetje turquoise en het zand ook best wel een beetje wit. Ik had eigenlijk het idee dat ik op mijn vakantie bestemming was aangekomen, en het idee dat ik de dag erna aan het werk zou gaan stond me een heel klein beetje tegen. Dubbel gevoel, want laten we eerlijk zijn ik ben hier om iets te "leren".

OF ik heel veel leer? ja, over hoe het vooral niet in Europa gaat. Ik werk nu al 3 weken in de Human Resources afdeling. Of ik het werk leuk vind? Nee om eerlijk te zijn vind ik er echt niks aan (no offense, anyone) Ik leef ook in een soort tijdmachine; alles buiten in het resort is super mooi en strak en service gericht maar als ik eenmaal ik de trap oploop naar boven en het kantoortje binnenloop zijn we weer in 1960 beland.

Human Recourses is CHAOS. Er werken ongeveer 650 mensen voor Sandals, en in de HR werken er 2 mensen. 1 vrouw, mrs Carlos, die denk ik al de 60 voorbij is, en haar baan absoluut haat, maar niet weg kan omdat ze geen vervanger heft, de Manager, en de Assistant Manager, die de taken van de manager opzich neemt omdat Oma het dus niet goed alleen kan, Carol, met wie ik een kantoortje deel. Carol is best aardig, al heb ik soms het idee dat ze me niet zo mag, of dat ze mn humor niet begrijpt. (opmerkingen over "het archief" en "wat als er een keer vuur is en alles brand af, wat dan?") want, ALLES word namelijk met pen en papier gedaan. Computers? ja we hebben een excel sheet en een software, maar is dat goed geupdate? nee. Daarom is pen en papier de beste oplossing. Een klusje van 10 minute duurt in HR ongeveer 35 minuten. Allemaal heel langzaam dus.. tot het er weer stress is door IETS of IEMAND en je al je papierwerk binnen 20 minuten gedaan moet hebben.

Verder is HR best wel leuk; Per dag komen er wel 30-40 mensen binnen, die je allemaal "sweety", "honey", "baby" of "beautiful" noemen, je haar (?) en je ogen heel mooi vinden, je huidskleur (?????????????) mooi vinden en willen dat je vrijdag mee uit gaat. Best gezellig dus als het papierwerk teveel word dan ga ik gezellig kletsen met mensen.

Ik zie dat het al best wel een stukje is geworden, ik rond het even af met dat ik op mn vrije dagen (elke zaterdag en zondag, mega voordeel van de HR) heel veel op t strand lig, zwemmen in de helderblauwe zee, winkelen in "town" (town is gelijk aan of kleiner dan een dorpje) of eigenlijk helemaal niks.

Ik ga proberen het bij te houden allemaal en hoop sommige van jullie veel op Skype te zien en spreken komende tijd!

Ps; volgende keer knal ik er wat foto's bij!

kusjes en knuffels,
Ies

  • 04 Oktober 2013 - 01:00

    Annick :

    Ah ies, echt heel leuk om te lezen!
    Ik zal t morgen ook aan Len laten lezen
    Xxxxxxxxxxxx liefs

  • 04 Oktober 2013 - 01:00

    Annick :

    Ah ies, echt heel leuk om te lezen!
    Ik zal t morgen ook aan Len laten lezen
    Xxxxxxxxxxxx liefs

  • 04 Oktober 2013 - 03:33

    Hannah:

    Leuk!! Haha ik vind eigenlijk dat we het geen town mogen noemen, is nog kleiner en stommer dan het dorp waar ik woon. Blijf schrijven, ook al maak ik het mee ik vind het leuk om te lezen ;)

  • 04 Oktober 2013 - 11:15

    Simone:

    Iees, wat schrijf je leuk! haha ik hoor echt je intonatie en humor in bepaalde zinnen alsof je hier het zelf zou zeggen. Lijkt me helemaal niet verkeerd verder om daar nog even 4 maandjes te vertoeven schat!! en wat fijn dat je nu ook wat meer je plekje tussen de trainees hebt gevonden. HR 1960, klinkt als een uitdaging inderdaad maar hey, je bent van alle markten thuis als je dit straks op je CV mag zetten!
    heeeel veel succes en vooral PLEZIER gewenst nog, ik ga je volgen en kijk uit naar je volgende verslag!
    zet m op 'honey' xxx siem

  • 04 Oktober 2013 - 23:45

    Maarten:

    Wat schrijf je waanzinnig goed. Blijven doen! De typetjes en anecdotes zijn echt heel leuk om te volgen. HR 1960 - ik zal de Mad Men serie voor je kopen (in zwart/wit). xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Antigua

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2013

Welcome in Antigua!
Isabella

Actief sinds 03 Okt. 2013
Verslag gelezen: 934
Totaal aantal bezoekers 1940

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: